Kırmızı ve yeşilin harika uyumu frenk üzümleri. Yapıma başlamadan önce kuru bir ağaç dalı edinmelisiniz. Frenk üzümü dallarını bu ağaç dalına saracaksınız. Bu nedenle taşıyıcı kabloyu 2.5 mm kullandım, daha kalınına gerek yok. Yeşil boncuklar orta boy, kırmızı boncuklar 1/2 cm. çapında. Yeşil bakır tel ise 0.4 mm. Yapımı oldukça kolay. Çok keyif alarak çalıştım. Plastik bir kap içerisinde alçıladıktan sonra plastik kaptan çıkararak boyadım. Vernikledikten sonra daha önce hazırladığım salıncağı yerine oturttum. Eğlenceli bir çalışma oldu.
Referandum sonrası kafamda deli sorular vardı. Düşünürken soran ağacı yaptım. Sorularıma bir cevap bulamadım ama hiç değilse sakinleştim. Yapmanızı tavsiye ederim sırf bu yüzden.
Soran ağaç şeklinden dolayı biraz sıkıntılı, taşıyıcı kablo olarak 4mm NYA kablo kullandım. Çiçek ve yaprakları fazla ağır olmasın diye kesme boncuklarla çalıştım. Ağacı oturttuğum kaideyi puding kutusunun içine su şişe koyarak yaptım. Ancak her zaman kullandığım perlitli alçı ile değil, onun yerine kartonpiyer alçısı kullandım. Pürüzsüz, mermerimsi bir yüzey bırakıyor kartonpiyer alçısı.Soru işaretini gümüş grisi üzerine gümüş sim atarak boyadım. Soru işaretinin noktası ise kahverengi üzerine bakır sim.
Oldukça çabuk yapılabilir. Alçılarken ağırlık merkezine dikkat ederseniz iyi olur. Kaideye oturttuktan sonra soru işaretinin tamamı alçıya batırılmış sargı bezi ile sarılacağından ağırlaşacaktır. Bunu da dikkate almak gerekir.
Doğal taşlar en az boncuklar kadar ilgimi çekiyor. Doğal malzemelerle çalışmak ayrı bir keyif veriyor bana. Dayanamayıp doğal taşlardan da almıştım. Fiyatları boncuklardan daha pahalı ve yarım kiloluk paketlerde değil, dizi olarak satılıyor. İsterseniz boncuk gibi tam yuvarlak olarak hazırlanmış olanları da var. Ben açık pembe ve yeşil olmak üzere 2 dizi aldım. Kahverengi taşlar ise, kızım küçükken tatilde aldığı bileklikten kalma. Böylece minik bileklik yeniden değerlenmiş oldu, ayrıca doğal taş ağaca renk de katmış oldu.
Ağacı dikdörtgen plastik bir kabın içerisine alçıladım. Bonsaiye benzemesi için alçıya batırılmış sargı bezlerini ağacın gövdesine sardım. Kuruduktan sonra kabı esneterek içinden çıkardım. Boyayıp taş ve deniz kabukları yapıştırdıktan sonra vernikledim.
Müge çiçeğine, inci çiçeği de deniyor. Müge isminin anlamına bakarken denk geldim. Dev yaprakların arasından çıkan inci büyüklüğünde minicik çiçekler...
Müge yapabilmek için alışveriş listeme inci boncuklar da eklemiştim. Kesme boncuklarla mükemmel uyum sağladılar.
Daha öncede yazdığım gibi boyut büyüdükçe boncukla çalışmak zorlaşıyor. Nedense insan hep daha büyüğünü yapmak istiyor. Büyük yaprakları ayakta tutabilmek için, pek çok yerinden diktim.
Sonuç bence güzel oldu. Umarım sizler de beğenir ve yapmak istersiniz.
O kadar uzun zamandır çilek yapmak istiyordum ki anlatamam. O kadar değişik teknikler denedim, yine de doğru düzgün şekilli bir çilek yapmayı beceremedim. Örerek yaptığım çileklerin içi boş olduğu için, üstündeki yaprağı monte ederken içine göçüyordu. Neler denedim olmadı!
En son alışverişe Eminönü'ne gittiğimde çilek şeklinde plastik köpükler görünce sevinçten bayılacaktım. Sonunda boncuktan çilek yapımı çalışmaları mutlu sonla bitti.
Beyaz plastik köpükleri önce kırmızıya boyadım. Ardından iki tel ile dört tarafından sabitledim. Silikonun köpük üzerinde yaratacağı kalınlığı istemediğim için yapıştırıcı ile boncukları köpük üzerine yapıştırmayı denemek istedim. Su bazlı yapıştırıcılar boncukları tutamaz diye düşünerek solvent bazlı bir yapıştırıcı aldım. Yapıştırıcıyı sürdüm ve boncuk dolu kaseye batırdım. Kaseden çıkardığımda köpüğün eridiğini ve boncukların köpüğe gömüldüğünü gördüm. Neymiş? Solvent yapıştırıcılar köpükleri eritiyormuş. :))) Hayat dersi! Üniversitede aldığım kimya dersleri yeterli olmamış.:)))
Sonuç olarak, ben denedim siz denemeyin, paşa paşa silikon kullanın.
Köpükleri silikona buladıktan sonra, kırmızı boncuk dolu kasenin içinde döndürerek boncukların yapışmasını sağlıyoruz. Köpükler 25 li paketlerde satılıyor, benim çileklerim ise 24 adet , bir tanesi eridi.
Kesme boncuklar mükemmel parlıyor. Gün ışında bir başka güzel, flaş ışığında bir başka güzeller. İnanın fotoğrafta gördüğünüzden çok daha güzeller. İnsan büyüsüne kaptırıyor kendini. Ancak çalışması bir o kadar da zor. Silindirik yapılarından dolayı tele geçirmesi zor. Diğer boncuklardaki yuvarlak dolgunluk olmadığından, metrelerce boncuklu tel ile bir kaç yaprak yapabiliyorsunuz maalesef. Delikleri küçük olduğundan kalın taşıyıcı teller kullanamıyorsunuz. Ama tüm zorluklarına rağmen sonuç harika oluyor. İki ton mor ,beyaz ve yeşil kesme boncuklar, ayrıca altın rengi orta boy boncuklar kullandım. Altın rengi orta boy boncukların hem çiçeklerin ortasında, hem de yapraklarda dolgunluk vermesini istedim.
Büyük iki zambağın yapımında yukarıdaki resimde gördüğünüz, yüzük süzgeci denilen metal parçalar gerekli. Yüzük süzgeçlerini takı malzemesi satan yerlerden edinebilirsiniz. İki boyu mevcut. Küçük boyları papatya yapımında kullanıyorum. Zambaklar için büyük boyu daha uygun.
Videoda görüldüğü üzere iki ton da ve küçükten büyüğe yapılan taç yapraklar tek tek süzgeç deliklerinden geçirilerek , arkada birleştiriliyor. Süzgecin arkasında oluşan birleşme görüntüsünü de aşağıdaki resimde görülen şekilde, sepet örme tekniği ile yuvarlak örüp, silikonla sabitliyoruz. Beyaz bir çiçek eklemek aklımda yoktu başlarken, beyaz nasıl olur diye denedim, diğerleriyle uyum sağladığını görünce , nazar boncuğu olarak beyazı da aralarına kattım.
Yeşil yapraklar oldukça büyükler, tek kat kiremit teli boncukları taşıyamayınca, iki kat olarak kullandım. Ancak iki kat kiremit teli , kesme boncukların deliğinden geçmeyince , altın rengi rengi boncukları kiremit telinin üzerine geçirip, yeşil kesme boncuklarla sararak devam ettim.
Sardunyaları çok severim. Çok nazlı değillerdir. Biraz suyla bu harika çiçekleri seyretme zevkini tadabilirsiniz. Balkonumdaki sardunyalara bir de boncuktan versiyonunu ekledim.
Sardunyanın çiçeklerini yapmak oldukça kolay. Bu tip çiçekleri menekşe yapımında, bahar dallarında kullanabilirsiniz. Ne kadar çok o kadar güzel çiçeklerden. Parlak kırmızı orta boy boncuklar ve iki ton yeşil boncuk kullandım. Bazı yaprakları tek renk yeşil, bazı yaprakları iki ton yeşil boncuğu karıştırarak kullandım. Sardunyanın çiçekleri kolay ama yapraklarını yapmak zor.
Dört taşıyıcı tel üzerine sararak yapraklar çalıştım. Taşıyıcı telleri iki kat kiremit telini burarak oluşturdum. Dördüncü sırayı tamamladıktan sonra, sap kısmındaki iki teli her iki taraftan tekrar yaprak kısmına katarak, yaprağı örmeye devam ettim. Sepet örer gibi, sepet örmüşlüğüm yok gerçi. Sonradan eklediğim iki baştaki tellerden geri dönerek yaprak istediğim boyuta gelene kadar devam ettim. Daha önce yayınladığım istridye yapımını denediyseniz kolaylıkla yaparsınız. 14-15 yaprak yapmak gerekiyor. Biraz zaman alıcı ama bittiğinde aynı sardunya yaprağına benziyor olması insanın hoşuna gidiyor. Gerçeği ile birebir ölçülerde yaptım. Uzaktan gerçeğinden ayırt edilmiyor. Üstelik su da istemiyor. :))
Boncuktan kaktüs yapmaya karar verdikten sonra, bir kaç değişik yapım şekli denedim. Çok iyi olmadıklarına karar verdim. Özellikle plastik köpük üzerine telleri batırarak yaptığım, daha kaktüs yarılanmadan parçalandı. Sonunda klasik boncuk işiyle en iyi sonucu aldım. Kiremit teli ve koyu yeşil orta boy boncuklar ile çalıştım. Kaktüs aslında beş yaprağın katlanarak sırt sırta birleştirilmesiyle oluşuyor. Eğer denediyseniz boncukla çalışmanın en büyük zorluğu boyut büyütmek oluyor. Büyük kaktüsü oluşturan büyük yeşil yapraklardaki ayrılmaları önlemek için yaprağı üç ayrı yerden tel ile dikmek zorunda kaldım. Kiremit telinin taşıyıcılığı fazla olmasına rağmen son üç dört sırada ayrılmalar oluyor. bunu önlemek için aynı dikiş diker gibi (makine dikişi gibi 2 ileri 1 geri) 0,30 mm yeşil tel kullanarak dikmek gerekiyor. Daha kalın tel ile dikmek daha zor oluyor, kullanmamanızı tavsiye ederim.
Kaktüs üzerine dilediğiniz çiçeği yapabilirsiniz. Ben küçük kaktüs için 4 kırmızı küçük yapraktan oluşan küçük bir topcuk, büyük kaktüs için çok renkli bir zambakgillerden bir çiçek kullandım. Kaktüslerin üzerine silikon tabancası ile sabitledim.
Kaktüsleri alçılamak çok zor oldu. Şekilleri itibariyle dik durmama eğilimindeler. İki kaktüsü ortalarından örgü şişi geçirerek sabitledim, ancak ondan sonra alçılayabildim.
Ben yaparken çok eğlendim, umarım siz de keyifle çalışırsınız.
Bahar ağacını yaparken ağırlıklı beyaz olmak üzere, açık ve koyu pembe, somon rengi, açık yeşil, açık mavi çok az da kırmızı ve koyu yeşilden oluşan bir karışım kullandım. Orta boy boncuklar (yaklaşık 400 gr.) ve 0,3 mm yeşil bakır tel ile çalıştım. Ağacın dalları için 2,5 mm NYA kablo, ağacın gövdesi ve fincan için 5 mm NYA kablo kullandım.
Fincanı taşıyan kabloyu alçılarken belli bir açıyla yerleştirmek gerekiyor. Böylece kıvrılma açısı daralıyor ve su akıyormuş görüntüsü daha gerçekçi oluyor. Bunu sağlamak için fincanı belli bir açıyla konumlandırıp içini akmayacak kadar alçıyla doldurup kabloyu yerleştirin ve donmaya bırakın.
Yapımı oldukça kolay, daha önce ağaç yapmayı denemediyseniz iyi bir seçim olabilir.
Altın ağacı çok keyif alarak yaptığım ağaçlardan biri oldu. 350 gr altın rengi orta boy boncuk, 35-40 adet altın figürü gerekli. Yaparken fark ettim ki çok altın rengi oldu. Üst kısıma bence altın rengine çok yakışan yeşil kesme boncuklardan yaptığım dört çiçek ve kırmızı sarkan boncukları tutturmak için üç kırmızı yaprak ekledim. Sonra bu ağacın gövdesi fermuarla açılsa altınlar buradan dökülse diye düşündüm. Daha önce böyle bir çalışma görmüş olmayım ki aklımda kalmış olmalı. Bir adette fermuara ihtiyacınız olacak. Rengi önemli değil, ama dişleri altın rengi olursa işiniz kolaylaşır. Fermuarı gövdeye oturtmak düşündüğümden kolay oldu. Fermuarın içine altınları yerleştirebilmek için, fermuarın iç kısmını biraz daha çukur yapmak gerekiyor. Gövdeyi ben yeşil boyadım, altın renginin yeşil ile yaptığı kontrası seviyorum. Siz dilediğiniz renge boyayabilirsiniz. Düze yakın altın rengi tabak içine alçıladım. Yaklaşık boyu 50-55 cm. gibi oldu. İlk iş yeri açan tanıdığıma hediye edilmeyi bekliyor. Nedense bol kazanç getireceğini düşünüyorum.
Daha önce bahsetmiştim , zor güller var , kolay güller var diye. İşte bunlar zor güller. French Style denmesinin sebebi boncuklarının farklı olması. Kesme boncuk bunlar, yuvarlak değiller, silindirik şekilleri var ve diğerlerinden küçükler. Delik çapları da küçük olduğundan , kalın tel ile çalışılamıyor. 0,30 veya 0,40 mm tel ile çalışılmalı. Büyük parçalar çalışılırken destek telleri kullanmak yada tel ile dikerek sağlamlaştırmak gerekiyor. Silindirik yapılarından dolayı tele dizmek oldukça zor. Ama bittiğinde her zahmete değiyor. Çok parlak, diğer boncuklardan daha farklılar. Ben çok sevdim kesme boncukları, Eminönü'ne gittim bu hafta alışverişe, renk renk kesme boncuklar aldım. Renk yelpazesi daha geniş kesme boncukta, aynı rengin 4-5 ayrı tonunu bulmak mümkün. Ortadaki iki büyük gülü yapmam 1 hafta sürdü. Tele zor dizilmesi zamandan kaybettiriyor. Boncuklar küçük olduğundan ve elim alışık olmadığından 1 taç yaprağını 1 günde yaptığım oldu. Taç yapraklarını yaparken ne çok sıkı ne de gevşek çalışmamak gerekiyor. Benim gibi elleriniz, kesme boncuğa alışana kadar zorlanırsınız. Özellikle büyük güllerin son taç yaprakları çok zorladı beni. Kesme boncuklar maalesef hataları çok net gösteriyor. En küçük gevşeklik sırıtıyor.
Zor ama keyifli. Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.
Aslında aklımda istridye yapmak yoktu. French Style güller için yuvarlak taç yaprakları yaparken neden olmasın dedim. Sonuç böyle oldu. Yapması çok eğlenceli. Sepet örer gibi, boncukları taşıyıcı tellerin etrafına sarıyoruz. Boyut büyüdükçe daha zorlaşıyor. Boncukların dizili olduğu teli çok sıkı tutarsanız, midyenin şekli bozuluyor. Teli gevşek tutarsanız, sarkma yapıyor. Bu nedenle ne çok sıkmalı ne de gevşek bırakmalı. Tel sonlarına incileri ve iki kabuğu birbirine silikon tabancası ile yapıştırdım. Şeklini vermek için iki inci boncuk arasına parmağınızla bastırın. Bu işlemi her iki inci arasına uygulayın. İçini dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben kırmızı bir gül ve yapraklarla süsledim.
Gül yapımını bu videoda göstermedim. Bir sonraki videoda French Style (Fransız Stili) gül yapımında daha detaylı resimler ile görebilirsiniz. Karışıklık olsun istemedim.
Diğer yaptıklarıma nazaran daha küçük bir obje olduğundan paketlenip hediye edilmesi daha kolay. Ben hediye ettim bile... Kolay Gelsin.
Benim gençlik yıllarımda arkadaşlarla buluşma noktamız Taksim Meydanında Atatürk heykeliydi. Malum cep telefonu da olmadığından ( böyle söylediğimde 10 yaşındaki oğlum, anne sen cumhuriyetten öncemi doğdun diyor. ) orada kök salmak durumunda kaldığım zamanlar olmuştur. Şimdi karanfile konuyu nasıl bağlayacaksın diye soruyor olmalısınız. Taksim meydanının o zaman ki halini hatırlayanlar bilir. Heykele sırtınızı verdiğinizde karşınızda çiçekçiler olurdu. Eve dönerken rengarenk karanfiller alırdım. Çingene karanfillerini severim ben. Biraz bakımsız ama rengarenk. Çiçekçi dükkanından alınan alımlı, bakımlı karanfillerden haz etmem . İllaki çingene karanfili olacak. Çiçekçiler yine oradalar,ama Taksim Meydanı eski Taksim Meydanı değil. Belki bu halinin daha iyi olduğunu düşünenler vardır ama ben eski halini , keşmekeşini özlüyorum.
İşte yaptığım karanfil buketi, çingenelerden aldığım karanfil buketlerine benzesin istedim. Elimde mevcut olan bütün renklerden bir karanfil yaptım. Bence benzedi de.
Orta boy boncuklar ve 0.3 mm yeşil bakır tel kullandım. Karanfil yapımının tek zor yanı her taç yaprağının tel ile dikilerek boncuk dizilerinin birbirine tutturulması. Taç yaprağının arka kısmı görünmediğinden iki sırada bir dikerek tutturdum. Ancak her iki yönü de görülebilen bir parça olsaydı, daha titiz bir çalışma yapmak gerekecekti. Kullanılan tel, boncuk ile aynı renkte olmalı ve boncuk dizileri tek tek boncuk aralarından dikilerek görünmemesi sağlanmalıydı.
İstanbul'a yavaş yavaş bahar gelirken , çiçekçiler yine yerini almıştır Taksim Meydanında. Eğer yolunuz düşerse rengarenk bir buket karanfil almayı unutmayın. Yada kendi buketinizi kendiniz yapın boncuklarla.
Yapımı çok kolay. Boncukla çiçek yapımına başlamak için mükemmel bir çiçek. Bir sepet dolusu lavanta yaptıktan sonra hem elleriniz bu işe alışmış olur, hem de evinize renk katacak harika çiçekleriniz olur.
Orta boy boncuk ve 0,3 mm. yeşil bakır tel ile çalıştım. Daha önce çiçek bandı kullanmadıysanız, çiçeğin sapına hemen yapışmadığını göreceksiniz. Sarmaya başlamadan önce bandı hafifçe çekerek uzamasını sağlayın. Böylece yapışkan hale gelecektir. Çiçeğin hemen dibinden başlamayın sarmaya. 1-2 cm altından sarmaya başlayın ki, bant başlangıcı sarımlar altında kalsın ve açılma yapmasın.
Yapımı ile ilgili videoyu Hanımişi Youtube Kanalından izleyebilirsiniz.
Nazara inanırmısınız? Ben inanırım. Hatta annem yıldızın düşük kızım der. Biri kolyen ne güzel dese kolyem kopar. Başka biri gömleğin yakışmış dese, başıma bir hal gelir, gömlek üzerimde parçalanır. Tecrübeyle sabit, nazarı değen arkadaşlarım var. Hal böyle olunca nazar boncuklarını seviyor insan. Eminönü'ne gittiğimde nazar boncukları da almıştım. Ağaç yapmayı düşünmüştüm, sonuç böyle oldu. Sizler kendi tasarımlarınızı da uygulayabilirsiniz. Çektiğim fotoğraflarda sanki simetrik değilmiş gibi görünüyor ama tam simetrik. En üstte bir, ikinci sırada üç, üçüncü sırada ise altı dal ve toplam on adet nazar boncuğu var. Beyaz boncuk salkımlarının ucunda kendi daha iyi gösteriyor nazar boncukları. Hayali bir ağaç olduğu için yaprakları ve gövdesi de mavi olsun istedim. Gövdenin rengi aşağıdan yukarı doğru koyulaşıyor. İlk defa deneyenler için, belki gövdenin alçı ve sargı beziyle kaplanması zormuş gibi gelebilir. Ama denediğinizde o kadar zor olmadığını, hatta eğlenceli olduğunu göreceksiniz. Alçı ile bıraktığınız her iz aslında ağacınızın daha gerçekçi olmasını sağlıyor. Kuruduğunda bunu siz de fark edeceksiniz. Yapması da bir o kadar keyifli. Yaparken bir sonraki ağaç için yeni fikirler gelecek aklınıza. Alçı kuruduğunda beğenmediğiniz kısımlar olursa bıçakla keserek çıkarabilir, düzeltebilirsiniz. Bir kürdan ile üzerine şekiller yapabilirsiniz. Ben doğal haliyle bıraktım, ama kıvrımlı yerleri bir ton koyu boya ile kontürledim. Bu kez akrilik boya ile boyadım ve kuruyunca vernik sürdüm.
Orta boy boncuklar ve 0,3 mm. bakır tel, taşıyıcı olarak yine 4 mm. NYA kablo kullandım. Ağaç yaparken özellikle perlitli sıva alçısı kullanmak gerekiyor. Alçının hızlı donmaması önemli. Umarım beğenmişsinizdir ve siz de yapmayı denemek istersiniz.
Yapımı ile ilgili videoyu Youtube Hanımişi kanalımızdan izleyebilirsiniz.
Daha önce de yazmıştım kalp formunu seviyorum diye, işte size yine kalp formunda bir çalışma daha. Malum Sevgililer Günü, uygun olur diye düşündüm. Aslında bu yaptığım güllere, kolay gül demek gerekiyor. Hani kolay poğaça , yalancı profiterol gibi mutfak terminolojisine girmiş tarifler gibi. Profiterol tadı ama kolayca yapılanı. Bu güller de öyle işte. Bu aynı zamanda zoru da var demek. Zor ama gerçeğine daha yakın. Ben bunları da seviyorum. Yeni başlayanlar için ideal aslında.
Bu gülleri de yine orta boy boncuklar ve kiremit teli ile çalıştım. Yaklaşık 350 gr. beyaz boncuk kullandım. Siz kalp formunda yapmayabilirsiniz. Ama başlamadan önce mutlaka kompozisyonu kafanızda tasarlayın, hatta çizin. Tekrarlayan parçaları yine aynı büyüklükte yapabilmek için mutlaka başlangıç boncuklarını cetvel ile ölçün. Kendinize 15-20 cm. lik bir cetvel edinin.Ölçün ve not edin. Kullandığım boncuklar hepsi aynı boyutta olmuyor. Sayarak yapıldığında büyüklükte farklılıklar olabiliyor. Kompozisyonu ne kadar iyi tasarlasanız da, montaj esnasında sorunlar çıkabiliyor. Ben bunu yaparken ortadaki beyaz gülü yapmayı planlamamıştım. Kalp formunun zorlukları oluyor, Çiçekler tel ve kablolarla birlikte çok ağır olduğundan, ağırlık merkezleri iki yana doğru açılmaya zorluyor. Bunu bertaraf edebilmek için üçüncü bir kablo ile beyaz gülü eklemek zorunda kaldım.
Kullandığım kabında küçük olmasınında payı var ama, alçı kuruyana kadar tam ortada durmasını sağlamak da zor oldu. Hatta ilk yaptığım alçıyı kırıp tekrar alçıladım. Simetri bozulmasını önlemek için bir dizi düzenek yapmak zorunda kaldık. Anlayacağınız kalp formu zor.
Küçük gülleri çiçek bandıyla taşıyıcı kabloya bağladım. (sonunda bulup aldım, kullanabiliyorum) Ama büyük gülleri pansuman bandıyla montajını yapıp, üstünü çiçek bandıyla kapladım. Çiçek bandı büyük gülleri taşıyamıyordu, sarkma yapıyordu.
Denemek isteyenlere kolay gelsin.
Sevmesini bilen herkesin Sevgililer Gününü kutlarım.
Sevgililer Günü olsun veya olmasın kalp formunda bir şeyler hazırlamayı seviyorum. Kurabiyelerin, pastaların, kutuların hatta post-it lerin bile en sevdiklerim kalp şeklinde olanlarıdır. Sevgiler günü de yaklaşırken farklı bir hediye arayışında olanlar için kırmızı boncuklardan kalp hazırlamak istedim.
Aslında bu boncukla kaplama tekniği. Kapı süsleri, resim çerçeveleri, ayna kenarı gibi farklı amaçlarla da kullanılabilir. Görüntüsünden hoşlanmadığınız her şeyi bu teknikle boncukla kaplayabilirsiniz.
Kek tarifi gibi olacak ama, işe en az bir bardak kadar boncuğu tele geçirmekle başlamalısınız. 0,3 mm. tel kullandım. 2 cm. ölçerek damla şeklinde 2-3 m. olacak şekilde hazırlamalısınınız.
Kalp formu verilmiş teli çiçek bantı ile kaplamakta fayda var. Boncukların taşıyıcı tele daha iyi tutunmasını sağlıyor. Tel tamamen kaplandıktan sonra geriye konsepte uygun bir kap içerisine oturtup alçılamak kalıyor. Ben kupa kullandım. Kalbimin kenarına da gümüş rengi bir kelebek kondurdum. Alçıyı boyamadım, renkli taşlar ile kupayı doldurdum. Çok kısa sürede hazırlamak mümkün. Yapımı çok kolay. Yeni başlayanlar için ideal.
Farklı renkler ve farklı süslemelerle binlerce alternatifi hazırlanabilir. Tül , tüy gibi farklı dokular kullanılabilir. Tamamen hayal gücünüze kalmış.
Kolay Gelsin.
Çiğdem Kaynar
Yapılışı ile ilgili videoyu aşağıdaki Hanım işi 'nin You Tube kanalından izleyebilirsiniz.
Yılbaşında sofra dekorasyonu için küçük bir çam ağacı yapmıştım. Ne zamandır daha büyüğünü yapmak istiyordum. Ancak yapabildim. Çam ağacı yapmak çok keyifli. Ama her seferinde daha büyüğünü de yapabilir miyim diye merak ediyorum. Yine kiremit teli ve kum boncuklarının bir boy büyüğü ile çalıştım. Gümüş rengi harika bir kar efekti verdi ağaca. Kırmızı boncuklar bir boy daha büyük diğerlerinden. Siz isterseniz daha büyük boncuklarla da süsleyebilirsiniz. Umarım yaparken sizde benim kadar keyif alırsınız.
Yapımı ile ilgili videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
Boncuklarla çiçek yapmanın en güzel taraflarından biri de alışverişe Eminönü'ne gitmek...
Binlerce çeşit, renk ve kendine has kokusuyla harmanlaşmış hanlar. Eski İstanbulluların olmazsa olmazıdır Eminönü'ne gitmek. Kuru Kahveci Mehmet Efendi benim mihenk noktamdır. Bulmakta zorlanmaz insan, kahve kokusunu takip etmek yeterlidir. Mutlaka taze çekilmiş kahve alırım. Arkadaşsız da gitmemek lazım bence. Daha önce aldığım boncuklar bitince kankamı aradım, hadi Eminönü'ne gidiyoruz dedim.
Kuru Kahveji Han, Mehmet Efendinin biraz yukarısında solda. Kullandığım bakır telleri buradan alıyorum. Her rengi var. 0,3 mm, 0,4 mm, 0,6 mm, 0,9 mm kalınlıkta olanlardan seçebilirsiniz. Kilo ile satılıyor. 500 gr. almıştım. Aylardır kullanıyorum. Alışveriş listemde bu nedenle tel yoktu.
Boncuk almak için Boncuk Han'a girdim. Rengarenk boncukları seviyorum. Hepsini alıp eve getirmek istiyorum. O kadar çok boncuk çeşidi var ki. Resimde gördükleriniz kum boncukları.
Bunlar tespih boncukları. Öyle parlaklar ki, insanın gözünü alıyor.
Ben bu resimde gördüklerinizden alıyorum. 500 gr. lık paketlerde satılıyor. 5 tl. fiyatı. Bu boncukların gelinlik veya abiye işlemelerinde kullanılanları da var, ancak fiyatları daha yüksek. Ama daha parlak ve taneler hep aynı boyda. Eğer gelin buketi yapmak isterseniz bunlardan kullanabilirsiniz.
Boncuklarımı aldıktan sonra, çiçek bandı aramaya başladım. Sora sora Bağdat bulunur derler ama, çok sormak zorunda kaldım. Nereye sorsam kalmadı dedi. Sonra da başka bir adres verdi. En sonunda Büyük Şişeci Han' da buldum. Çiçek bantlarının da pek çok rengi var. Ben sadece yeşil aldım. Tasarımlarınıza göre farklı renklerde de alabilirsiniz.
Çiçek bandı ararken o kadar hana girdik çıktık ki anlatamam. Takı malzemesi satan dükkanları da gezmeden edemedik. Uğur böceği şeklinde boncuklar, nazar boncukları, altın ve gümüş renkli paralardan da aldım. Ağaç yapımında kullanmayı düşündüm. Hatta nazar boncuklu ağaç yapımına da başladım.
Aslında hava çok soğuktu. Malum ocak ayı. Ama hava kararmaya başlamadan da ayrılamadık oradan. Gezmelere doyamadık. Baharatları ve taze çekilmiş kahveyi de sırt çantalarımıza atmayı ihmal etmedik.
Umarım malzeme alımlarınız için yardımcı olabilmişimdir.
Oldukça zaman alıyor yapımı. 500 gr boncuktan üç adet yapılabiliyor. Yine kum boncuklarının bir boy büyüğü ile 0.3 mm yeşil bakır tel kullandım. Telin yeşil olması önemli. Sümbül 30-35 adet minik çiçekten oluşuyor. Ana taşıyıcı tele yine bu yeşil tel ile sararak bir araya getirmek gerekiyor. Böylece daha gerçekçi bir sümbül oluyor. Çiçeklerin ve uzun yaprakların bir araya getirilmesi oldukça zor. Boncuktan çiçek yapımına yeni başladıysanız elleriniz alıştıktan sonra denemenizi tavsiye ederim. Zor olmasına rağmen ortaya çıkan çiçek çok gösterişli. Resimdeki soğanlarını da yapmak isterseniz sümbüllerin alçisı kuruduktan sonra tekrar alçı hazırlayın. Normalde yaptığınızdan biraz sulu olmalı. Eczaneden alacağınız sargı bezlerini 10-15 cm. uzunluğunda kesin. Bunları hazırladığınız alçının içine batırın, alçıyı emdikten sonra soğan şeklini verecek şekilde sümbülün sapına dolayın. Sonra tekrar kurumaya bırakın. Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış.Sümbül yapımı ile ilgili videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsinız.